Skip to content

Sista inlägget, nu flyttar jag hem till blogspot

29 september, 2010

Att skiljas från valbloggen kommer att bli svårt. Men samtidigt så vill jag inte uppdatera den. Den får kvarstå som ett monument över valrörelsen som varit och något att hämta kraft och lärdom ur.

Ambitionen är att framöver skaffa en egen hemsida att blogga på men tills dess flyttar jag hem till gamla bloggen, den trogna gröna som hängt med sedan 2005 som ni läser här. Den kanske uppdateras däremot och får lite nya utseenden när jag är på det humöret.

Fortsätt att utvärdera, maila mig feedback och hjälp mig i kampen för Fi i riksdagen 2014. Här kommer lite tips på hur du kan hjälpa till!

  • Bli medlem. Det viktigaste du kan göra nu är att hjälpa oss bygga rörelsen. För mellan 30-300kr/år blir du medlem och får vara med och förbättra vår redan fantastiska politik, driva frågor och hjälpa oss synnas och höras. PlusGiro: 405753-5 skriv medlem i meddelanderutan.
  • Samla pengar. Vi ser framför oss ytterligare 4år utan partistöd och 2014 har vi dubbla valrörelser, först EU-parlamentet och sedan Riksdagen. Genom att varje månad avsätta en summa så lägger du grunden till den budget vi behöver för att nå fram. Någon har räknat ut att om 1000personer avsätter 200kr/månaden fram till valet skulle vi få en valbudget på ca 8 miljoner, jag skulle bli glad om vi hade 1 miljon…  Du avsätter det du har råd med, 20kr/mån är också ett värdefullt bidrag! PlusGiro: 405753-5 , skapa en regelbunden överföring från ditt konto så slipper du fundera mer på saken!
  • Samla mera pengar. Be dina vänner lägga en slant, ha en stödfest eller en feministisk marknad. Sälj Fi-kakor och gör egna prylar. Pengarna går till Fi. Kanske är årets julklapp att donera en slant till Fi?
  • Värva flera medlemmar. Medlemsantal sjunker vanligtvis mellan val eftersom incitamentet att hålla på med partipolitik tycks gå ned. Hjälp oss att visa att den feministiska rörelsen alltid är på tillväxt! Dina vänner, din familj och dina kollegor är alla framtida medlemmar, de kanske inte vet det ännu men du vet 😉
  • Sprid vår politik. Politikprogramet, youtube klipp och blogginlägg behöver flera läsare. 2014 ska alla veta att Fi finns och vad vi står för, hjälp oss sprida budskapet!

Vi ses på min vardagsblogg och i kampen. Jag håller redan på att fundera på hur tiarafeministen kan göra tiden fram till valet till något positivt. Vill du hjälpa mig är du välkommen. Jag kommer fortsätta filma, göra egna grejer och sprida budskapet. I need YOU!

Vill avsluta med ett STORT, HJÄRTLIGT och ÖVERVÄLDIGAT TACK för allt stöd i valkampanjen. Ni är fantastiska, ni glittrar som strass och tiaror mot patriarkatet!

No comments yet

Kommentera

