Skip to content

visionsfantasi

7 augusti, 2010

Om man kunde komma runt orden och nå fram till meningen.

Om jag kunde slippa klyshorna och hitta sanningarna.

Om jag kunde nå fram…

Jag vill visa vart vi vill, vart vi ska… …om jag får leda…

5 kommentarer leave one →
  1. Lasse Andersson permalink
    7 augusti, 2010 5:41 e m

    Visst är målet intressant, men lika intressant är vägen. Hur mycket kommer att tvingas fram med statliga regleringar (dvs ”ur en gevärmynning” . “Political power grows out of the barrel of a gun.” , Mao) och hur mycket kommer statliga hinder att röjas undan för spontana lösningar?

    • 7 augusti, 2010 7:22 e m

      det är uppenbart att du inte tycker om lagstiftningskonceptet eller kvoteringstankar. Men vissa möjligheter man skapar är minst lika tvingande, de bara osynliggörs!

  2. 7 augusti, 2010 6:11 e m

    Ja, tänk vilken bra värld vi skulle ha om du fick bestämma!!

    • Lasse Andersson permalink
      7 augusti, 2010 6:44 e m

      Anneli, jag är tyvärr säker på att det det skulle bli riktigt illa med F! vid makten. Speciellt eftersom krisen med största sannolikhet kommer att slå till på allvar under kommande mandatperiod och att F! med sin avsaknad om ekonomisk förståelse skulle göra det usla till något riktigt deprimerande.

      • 7 augusti, 2010 7:20 e m

        Lasse: jag antar att du har tragglat dig igenom hela politikdokumentet för att kunna dra slutsatsen att vi inte förstår det där med pengar?

Kommentera

