Skip to content

Midsommaren

25 juni, 2010

Av alla saker vi firar i detta avlånga land är nog midsommar den som vi tänker minst på symboliken kring. Vår enda icke-kristna högtid som överlevt genom tiderna. Fruktbarhets-festen.

Personligen firar jag inte längre, dansa runt en fallos, folkdräkt, lekar och ungdomsfylla, vuxenfylla och den gamla goa midsommar-traditionen att göka i diken och buskar är inte riktigt för mig…

Glad midsommar önskar jag er trots detta! Ha en bra kväll.

One Comment leave one →
  1. Anneli permalink
    26 juni, 2010 12:49 e m

    Hoppas du hade en bra midsommar! Min midsommar här i Alingsås var mycket trevlig med god mat och jordgubbar med grädde till efterrätt och en liten tur till nåt ställe med en blomsterklädd fallos med glada människor som dansade runt den! Själv nöjde jag mig med att titta på en stund! Det räcker för mig!! 😀
    KRAM!! // DaMom

Kommentera

