Skip to content

rapport från stöddemonstrationen ship to Gaza

31 maj, 2010

väl hemma från demonstrationen försöker jag fortfarande greppa vad som har skett, men en del av mig vägrar förstå hur detta kunde hända.

Jag har inte sett så mycket folk på Sergelstorg sedan demonstrationerna mot kriget i Irak. Det var upplyftande mitt i allt det hemska att det fortfarande finns personer som reagerar när saker händer. Synd att regeringen inte gått ut och fördömt detta. Det finns tillfällen då man måste ta ställning, våga utrycka sin åsikt, annars är man inte mer än en liten lort som det så fint heter. Oavsett om man tyckte Ship to Gaza var en bra idé från början eller inte så måste vi enas i faktumet att det som skett är förkastligt. Israel har klivit över gränsen, med sjumilastövlarna på, nu är det upp till oss att agera och visa att handlingar har konsekvenser.

Läs mer i DN, DN, DN, DN, SvD, SvD,

One Comment leave one →
  1. 31 maj, 2010 9:13 e m

    Carl Bildt uttalade sig tidigare idag: http://svt.se/2.22620/1.2022299/allvarligt_och_oacceptabelt

    Önskar jag kunde varit där på demon!

Kommentera

